fredag den 8. juli 2011

Modtagne blomster

Så har jeg modtaget mine "juli" blomster. Dejligt :-). Desværre er den ene lidt for lille, men jeg må jo se om jeg kan få den passet ind et eller andet sted.


Men det fik mig faktisk til at måle lidt på alle blomsterne, både dem jeg selv har syet og dem jeg har modtaget.

Langt de fleste kan sagtens passe sammen - der er så godt som ingen forskel på størrelsen. Jeg ved godt at der er blevet diskuteret rigtig meget omkring det med størrelser, men kan vi ikke blive enige om at man selv måler sine blomster inden man sender dem?

Man kan f.eks. måle den færdige blomst der hvor den er bredest. Det har jeg gjort og jeg kom frem til dette resultat.

Den blomst jeg har modtaget som er en anelse for lille, måler på det bredeste sted 12,5 cm, mens de andre blomster måler mellem 13,3 cm og 13,5 cm, en enkelt er lidt størrer men ikke så det betyder noget.

Men hvorom alting er, kan vi så ikke blive enige om at man selv måler sine blomster og hvis de ikke har et mål på mellem 13,2 og 13,6 - så ER de altså for små?




Jeg har målt blomsterne som ovenfor vist med den røde streg. Fra øverste hjørne til øverste hjørne i den anden side.


Jeg synes det er smadder ærgerligt at man laver det store stykke arbejde det er og så bliver ens blomster ikke brugt fordi de er for små, så derfor dette indlæg.


4 kommentarer:

  1. Jeg har også idag modtaget mine blomster og kunne straks konstatere, at een var for lille 12,5 cm. Rigtig ærgerligt, når nu der er lagt et stort arbejde i blomsten/erne.

    Jeg ved at Lene har flere af de "for små", så til august medsender jeg "den lille" til Lene's samling til et mindre projekt...

    Er man i tvivl om størrelsen, kan man købe udstansede 1 inch papskabeloner i flere patchworkbutikker.

    Supert forslag, Anette, mht til selv at måle inden afsendelse.

    God sommer
    Mange syhilsner
    Pia Thomsen

    SvarSlet
  2. hej igen,

    ved nærmere eftermåling - var 3 af 10 blomster for små.

    Pia

    SvarSlet
  3. Jeg fik 10 blomster som var for små :-( Det er rigtig surt.

    Faktisk gjort at jeg har mistet lysten til at fortsætte.

    Marlene

    SvarSlet
  4. 1 blomst på 12.5 og 9 blomster på 13 cm.

    Dem jeg selv syr, er 13.4 cm.

    Så jeg har så været en af de rigtig uheldige i denne omgang, havde det så bare kun været 1 som havde været for lille. Men hele 10 ud af 15 sendte.

    Marlene

    SvarSlet